Telefonie, eenvoudig weten of u kosten kunt besparen zonder dat daar ook maar iets tegenover staat?

 U zit nergens aan vast, volledig vrijblijvend.

U betaalt eenmalig €14,95 administratiekosten aan de partner als u op de besparing ingaat.

Wij onderzoeken al de beste   opties echt gratis.

Telefonie, waar moet ik nu op letten als ondernemer?

Vandaar dat we het u gemakkelijk willen maken. Dit is de MEGA kennisbank over telefonie, vooral gericht op MKB & ZZP.

Zakelijke telefonie

De telefonie wereld heeft de afgelopen jaren enorme technologische ontwikkelingen doorgemaakt. Zo ook in de zakelijke telefonie markt. De grootste opkomst is het bellen via internet ofwel VOIP genoemd. Je hoeft dan als organisatie of ondernemer niet meer te investeren in een centrale telefooncentrale of in dure telefonie apparatuur.

Je betaalt vaak een vaste vergoeding werkplek, en je hebt de beschikking over een super moderne telefooncentrale zonder om te hoeven kijken naar de aanleg en onderhoud van de traditionele telefonie faciliteiten. 

Los het simpel en eenvoudig gratis op

Zo krijgt u overzicht en kunt u gemakkelijk research doen. Of wat misschien nog makkelijker is: vul hier uw gegevens in en ons onderzoeksteam legt uw wens gratis voor aan ons partnernetwerk. U ontvangt de beste prijs/kwaliteit oplossing zonder enige tijdsinvestering!. (Toch raad ik je aan deze pagina eens door te spitten, zo weet je zeker dat je snel de beste keuze gemaakt hebt.) Nog meer vaste lasten vergelijken? Je kunt hier ook gemakkelijk je verzekeringen en energie leveranciers laten checken.

VOIP Bellen

VoIP een steeds vaker horende term onder ondernemers wanneer het gaat om zakelijke telefonie. Wat houdt dit nu dan precies in? VoIP (Voice over Internet Protocol) is een alternatieve manier om telefoongesprekken te voeren.

Deze gesprekken kosten weinig geld of zijn vaak gratis. Het is de nieuwe manier van telefonie onder ondernemers. Bij deze manier van communiceren is er vaak geen sprake meer van het moeten gebruiken van een telefoonverbinding. Het nieuwe systeem wordt de meest succesvolle technologie van de afgelopen tien jaar genoemd.

VOIP kan een geweldige oplossing zijn voor ieder bedrijf

Voor bedrijven is VoIP een goede oplossing om te besparen op de kosten van de post communicatie. Ook biedt het systeem meer communicatie en interactie tussen werknemers en klanten. Het gevolg hiervan is dat uw systeem efficiënter fuctioneert en zorgt voor een betere kwaliteit.

De mogelijkheden voor zakelijke telefonie zijn nu al eindeloos, er is voor ieder wat wils

Voortaan zijn er talloze mogelijkheden voor het gebruiken van deze technologie. Deze mogelijkheden hangen af van waar en hoe u de oproepen wilt doen. Wat u voor u het beste uitkomt. Het communiceren met de VoIP technologie kan met de telefoon, computer, ipad en telefoon. Ofterwijl alle elektronische apparaten die een internetverbinding, microfoon en luidspreker hebben.

 

VOIP telefoon

Maar hoe werkt die VoIP verbinding nou precies?

De technologie verzendt de geluiden over uw internetverbinding met behulp van een IP-protocol. Ondernemers kunnen er voor kiezen om deze technologie te implementeren in hun bedrijf.

Zij zullen veel kosten besparen op de altijd hogere telefoonrekening. U kunt hier ook van profiteren. Een goed voorbeeld van deze technologie is Skype. Vanuit de basis een communicatiemiddel voor de computer via de internetverbinding.

Vandaag de dag is skypen mogelijk op veel elektronische apparaten. Maar misschien wel het belangrijkste kenmerk van dit systeem, het is volledig gratis.

Zakelijk vast bellen ZZP & MKB

Besparen op internationale gesprekken

Deze besparingstechniek zal de ondernemers die veel geld uitgeven aan internationaal bellen plezieren. Door gebruik te maken van een VoIP systeem kunt u veel geld besparen. De beste manier om zo voordelig mogelijk internationale gesprekken te voeren, is via een computer met een internet verbinding.

VOIP maakt dit mogelijk met software die gebaseerd is op de verschillende VoIP services. Een voorbeeld van een software die op deze wijze fuctioneert is het succesvolle Skype. Dit succes is vooral te danken aan het gemak en de mogelijkheid om het te kunnen gebruiken op de mobiele telefoon.

 

zakelijk telefonie

Het komt nog vaak voor dat…

Het komt veel voor dat ondernemers naar een vaste telefoonlijn moeten bellen, helaas is er nog geen gratis service voor deze om dit te faciliteren. Serviceproviders hebben plannen met aantrekkelijke lage beltarieven.

Een pluspunt hiervan is dat je er geen computer voor nodig hebt en gebruik van kunt maken met uw mobiele telefoon. Voortaan overal nauw contact houden met uw internationale contacten, voor een goedkoop beltarief.

Ook kunt u ervoor kiezen om met uw onderneming virtuele nummers te gebruiken.

 

Dit houdt in dat u via een anoniem nummer dat gekoppeld is aan uw telefoonnummer belt, zodat wanneer u gebeld wordt op dit virtuele nummer, de mobiele telefoon overgaat. Er zijn verschillende aanbieders deze service op de markt. Al met al, vele om te gaan besparen op uw dure internationale gesprekken binnen uw onderneming.

 

 

↶ Kijk dit handige filmpje om te zien hoe VOIP werkt.

IP telefonie

Veel ondernemingen maken gebruik van de klassieke PSTN- telefoondienst, ook wel de vaste lijn genoemd. Veel mensen zijn gehecht aan de makkelijkheid van het telefoneren over de vaste telefoonlijn. De VoIP technologie heeft er in het speciaal voor gekozen om onafhankelijke en eenvoudige functies te creëren.

Een VoIP- lijn voor uw onderneming aanschaffen biedt vele voordelen. Tevens is het ook mogelijk om met uw klassieke telefoon gebruik te maken van de VoIP- lijn.

telefonie zakelijk

Hoe zit het met de kosten?

De kosten van deze service liggen maandelijks vele malen lager dan de kosten van uw traditonele telefoonrekening. Tijd om uw besparing te boeken. VoIP wordt steeds bekender onder ondernemers.

Verschillende serviceproviders bieden u gevarieerde servicepakketten, ideaal voor de kleinere ondernemingen.

Als u voor uw bedrijf meer service mogelijkheden wil realiseren wordt geadviseerd om een volledige zakelijk VoIP systeem te implementeren. 

Welke kosten kan ik verlagen met VOIP telefonie?

Door VoIP in een bedrijf te implementeren, kunnen niet alleen de communicatiekosten aanzienlijk worden verlaagd, maar wordt ook meer kracht aan het communicatieproces en de infrastructuur toegevoegd.

Voor de kleinere bedrijven zijn er kleinere systemen, te vergelijken met thuistelefoonpakketten, maar dan speciaal voor de zakelijke sector. Deze services hebben de noodzakelijke functies en kosten slechts een een handjevol euro’s per maand. Een goede investering die binnen uw onderneming extra waarde creërt en vooral bespaart.

VOIP in de Cloud

Een van de vele voordelen van VoIP bellen waar veel ondernemers een vraagteken bij zetten. Een telefooncentrale in de cloud, ook wel Hosted PBX of Hosted VoIP genoemd. VoIP maakt deze mooie functie mogelijk.

Wanneer je als ondernemer VoIP voor zakelijke telefonie wilt gebruiken wordt aangeraden om zo’n telefooncentrale te gebruiken. Zonder deze centrale is VoIP zakelijk bellen erg begrensd. Stelt u voor, u zit  midden in een verkoopgesprek en halverwege het gesprek belt een partner u op.

Hij/zij zal de welbekende ingesprektoon te horen krijgen. De functie wisselgesprekken is hier ook geen perfecte oplossing voor. U wilt niet uw verkoopgesprek onderbreken en natuurlijk de perfecte service bieden. Op zulke momenten kan de telefooncentrale erg handig van pas komen.

Bij veel ondernemers is het bekend dat bellen met VoIP vele malen goedkoper is dan bellen via de vaste telefoonlijn. Met name voor ondernemers die veel internationale gesprekken voeren kunnen veel voordeel boeken.

 

 

Hoe zet ik VOIP in?

zakelijke telefonie
VoIP kan uiteraard gratis gebruikt worden maar aangeboden functies bij gratis gebruik zijn niet ideaal voor zakelijke telefonie. Vaak is de kwaliteit en bereikbaarheid van gratis aangeboden VoIP diensten niet optimaal.

Een goede keuze voor zakelijke telefonie is het nemen van een professionele dienst. Deze diensten worden aangeboden door Nederlandse providers die moeten voldoen aan de Nederlandse telecomwet.

Helaas moet u voor deze zekerheid en hoge beschikbaarheid betalen. Dit heeft te maken met de kosten die gemoeid zijn om aan gestelde eisen te voldoen en een hoge beschikbaarheid te waarborgen voor u als klant.

De kosten van deze professionele VoIP diensten variëren erg sterk en zijn afhankelijk van de aangeboden functionaliteiten. Kijk als ondernemer eerst welke functionaliteiten voor uw onderneming interessant zijn.

Neem een VOIP centrale in de cloud

U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een telefooncentrale in de cloud te nemen (Hosted VoIP) of een centrale gevestigd in het bedrijf die in- en uitgaande gesprekken afhandelt. De functies van de telefooncentrale en telefoonprovider zijn erg gevarieerd. De manier van gebruiken is niet bij ieder VoIP systeem hetzelfde. U heeft als ondernemer veel keuze tussen verschillende functionaliteiten. Hierom voor u een overzicht van de meest gebruikte functionaliteiten

Maar wat is er nu zo handig aan overstappen op VOIP dan?

 

Auto Attendant, wat houdt dit nu precies in?

Dit is de functie die in feite uw receptioniste vervangt voor het VoIP systeem door middel van een keuze menu. Hieronder verdere uitleg over de functies en voordelen van het keuze menu. Ideale functies voor de zakelijke telefonie.

Auto Provisioning, wat is dit dan?

Door deze functie kan de telefoon met VoIP zichzelf aanmelden op de juiste telefoonserver. Dit komt tot stand doordat er een zogeheten URL (website link) naar de desbetreffende telefoon server wordt gelinkt. Hierdoor komt de telefoon in contact met de juiste personen of instellingen. Het voordeel van Auto Provisioning is dat toestellen met een VoIP verbinding op afstand geupdate of aangepast kunnen worden.

Barge-in, handigheid op de werkvloer.

Deze functie houdt in dat bepaalde gebruikers van het systeem rechten toegewezen krijgen. Hiermee krijgen zij de mogelijkheid als 3e gesprekspartner in een gesprek te springen. Handig te gebruiken voor ondernemers om een goede service te kunnen bieden. Ook zal de interne communicatie van de onderneming sterk verbeteren.

Call Forwarding, altijd goede bereikbaarheid.

U als ondernemer bent natuurlijk niet alleen maar bezig met zakelijke telefoongesprekken. Call forwarding kan voor veel ondernemers een ideale functie zijn. Als u niet in de mogelijkheid bent om het telefoongesprek op te nemen kan er gekozen worden voor een automatische doorverwijzing naar een andere telefoon. Nooit meer belangrijke gesprekken missen en altijd een hoge bereikbaarheid.

Call recording, uw geheugensteun.

Deze functie maakt het mogelijk om zakelijke gesprekken op te nemen. Voortaan altijd gesprekken terug kunnen luisteren voor de belangrijkste punten. Uw nieuwe geheugensteun.

Hosted VOIP

Er zijn veel aanbieders die hele totaalsystemen aanleveren om het jou als ondernemer gemakkelijk te maken. Je kunt dan vaak kiezen uit eenvoudige en uitgebreide pakketten kiezen.

Hosted VOIP zorgt er voor dat uw centrale telefoonsysteem op een andere locatie is gevestigd, meestal zijn deze systemen in de cloud geplaatst waardoor u een betrouwbare oplossing in huis heeft. Deze oplossing zorgt er voor dat u zakelijke telefoniesysteem altijd online blijft. Stelt u zich eens voor dat er werkzaamheden zijn bij u in de straat. 

Plotseling valt het internet weg. Er is een kabel geraakt en het duurt nog uren voordat deze is gemaakt. Op dat moment komt een Hosted VOIP dus prima uit. Doordat uw telefooncentrale in het datacenter staat kan er een alternatieve route worden gekozen. Zo kunnen binnenkomende telefoongesprekken op een of meerdere mobiele telefoons worden afgeleverd.

 

Summary
Review Date
Reviewed Item
Zakelijke telefonie
Author Rating
41star1star1star1stargray
x Gedeeld